14 Aralık 2007 Cuma

Vakıf Üniversiteleri Üzerine

Vakıf Üniversiteleri Raporu, 2007
Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)

Türk Yükseköğretimine ilk kez 1984’de giren vakıf üniversiteleri, zaman içerisinde, artan sayıları ve büyüyen öğrenci kapasiteleriyle, bir kamu kurumu olarak, devlet üniversitelerinin yanında yer almışlardır.

Raporda vakıf üniversitelerini daha yakından tanımak üzere, bu üniversitelerin yükseköğretimdeki yeri, kuruluş amaçları, yasal dayanakları, yönetim yapıları, eğitim-öğretim ve akademik performansları hakkında özet bilgilere yer verdikten sonra genel bir değerlendirme yapılmaktadır.

Raporda, vakıf üniversiteleri ile ilgili önemli sayıda istatistiki bilgiye yer verilmiştir. Daha çok 2005-2006 dönemini kapsayan bu bilgiler yıldan yıla değişmekteyse de, bu üniversiteleri ele alınan kriterler açısından birbirleriyle ve Devlet üniversiteleriyle mukayese etme ve vakıf üniversiteleri hakkında genel bir fikir edinme imkanı vermektedir.

Rapordaki bilgiler, ÖSYM tarafından her yıl yayınlanan “Yükseköğretim İstatistikleri” ve Yükseköğretim Kurulu bünyesinde yer alan “Vakıf Üniversiteleri Koordinasyon Birimi”nden temin edilmiştir. Ayrıca raporun hazırlanmasında, Yükseköğretim Kurulu yayınları arasında yer alan “Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi” raporundan geniş ölçüde yararlanılmıştır.
.
Raporun
Tam Metni
.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Reflection Cafe

Site İstatistikleri

Locations of visitors to this page


 

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı